Programme

THURSDAY NOVEMBER 15

08:30 - 09:10

Registration

09:10 - 09:30

Welcome Remarks

09:30 - 10:00

How brands can help solve climate change

10:00 - 11:00
KEYNOTE

Opportunities are in the limitations: A focus on diversity

Maral Kalajian

Maral Kalajian

Chief Marketing Officer
Watty
11:00 - 11:30

BREAK

11:30 - 12:00

Personality

KASE STUDY

Marketing Germany – the German Pavilion at EXPO 2020 in Dubai

Purpose

KASE STUDY

Consumer centric, how to make it happen?

Pascal Perrochon

Pascal Perrochon

Trends & Competitive Intelligence Leader
Pernod Ricard Paris

Performance

DESIGN SPRINT

Join Olga Scupin and the startup Twyla for a two-hour intensive sprint on ideation, creation and prototyping, the startup way.

Olga Scupin

Olga Scupin

Co-Founder & Managing Director
Fuxblau GmbH

Provenance

KASE STUDY

Neue Wege der TV-Markenkommunikation aufzeigen

Carlos Zamorano

Carlos Zamorano

Chief Marketing & Communications Officer
RTL2 Fernsehen GmbH & Co. KG
WORKSHOP

Strategisches Content Marketing – von der Marketing-Technik zur Management Disziplin

Mirko Lange

Mirko Lange

Gründer und Geschäftsführer
Scompler GmbH
Mirko Lange ist Strategieberater sowie Gründer und Geschäftsführer von Scompler, einem der führenden Content Operations Plattformen in Europa. Der studierte Jurist und PR-Fachwirt berät Unternehmen dabei, neue Strategien und Prozesse im Marketing und der Kommunikation aufzusetzen, um den Anforderungen einer zunehmend digital werdenden Welt besser gerecht werden. Zudem ist er an diversen Hochschulen als Dozent tätig zu den Themen Content Strategie und Content Marketing tätig. Zu seinen Beratungskunden gehören z.B. die Deutsche Bahn, Nestlé, die HypoVereinsbank oder die Techniker Krankenkasse.
12:00 - 12:30
KASE STUDY

How can the power of influencers be used nowadays in order to overcome challenges for brands in the digital age?
Eugenia Lagemann

Eugenia Lagemann

Managing Director
fischerAppelt
As Managing Director at fischerAppelt, Eugenia Lagemann and her team develop ideas and campaigns in the FMCG/Retail context that create real-life moments for brands and companies. After working in management and strategy consulting, she moved to fischerAppelt's PR unit in 2011.
KASE STUDY

Leave copy cats or do we find our own way? What could a particular European brand management look like, be reconquered, and how can we once again be proud of using our roots to transform our businesses with meaningful brands?
Achim Feige

Achim Feige

Partner
Brand Trust GmbH
Achim Feige schafft es als einer der wenigen Markenberater, die Theorie der Trend- und Zukunftsforschung in die konkrete Markenführung im Alltag zu übersetzen. Er berät u. a. die wachstumsstärksten
und innovativsten Anbieter im Bank- und Versicherungsbereich wie z.B. die quirin Bank oder die ING DiBa. Seine fundierten Branchenkenntnisse verhelfen seinen Kunden zu beeindruckenden Erfolgen,
etwa, wenn es um die digitale Transformation geht oder wie man mit Hilfe von Markenstrategien quantitative Zielvorgaben mit operativer Marketingarbeit verbindet.
DESIGN SPRINT

Join Olga Sculpin and the startup Twyla for a two-hour intensive sprint on ideation, creation and prototyping, the startup way.

Olga Scupin

Olga Scupin

Co-Founder & Managing Director
Fuxblau GmbH
KASE STUDY

Der Verbraucher entscheidet heute auf welchem Kanal er sich informiert, auf welchem er in den Dialog tritt und auf welchem er kauft. Der Verbraucher erwartet Ihre Präsenz. Am besten überall.
Unsere Aufgabe ist es, potenzielle Neukunden treffsicher, datenbasiert, werbebudgetverträglich am richtigen Touchpoint anzusprechen und den Dialog bis weit über die erste Conversion aufrecht zu erhalten. Mit unserer a+s Hublösung.
Daniel Mundt

Daniel Mundt

Chief Executive Officer
a+s DialogGroup GmbH
Daniel Mundt, geschäftsführender Gesellschafter bei a+s, steht für über 20 Jahre Erfahrung im Dialogmarketing und ist ein anerkannter Experte zu allen Fragen rund um die Themen Neukundengewinnung und Bestandskundenoptimierung, CRM-Datenbanken, Zielgruppenmarketing, Analytics und Scoring. Seine Leidenschaft gilt heute der Entwicklung und Umsetzung von technologiegetriebenen Strategien für vernetzte Kundenkommunikation auf allen Kanälen – Print, Online, Crossmedia. Vom Ditzinger Standort aus behält er dabei die Anforderungen der EU-DSGVO im Blick.
WORKSHOP

Strategisches Content Marketing – von der Marketing-Technik zur Management Disziplin

Mirko Lange

Mirko Lange

Gründer und Geschäftsführer
Scompler GmbH
Mirko Lange ist Strategieberater sowie Gründer und Geschäftsführer von Scompler, einem der führenden Content Operations Plattformen in Europa. Der studierte Jurist und PR-Fachwirt berät Unternehmen dabei, neue Strategien und Prozesse im Marketing und der Kommunikation aufzusetzen, um den Anforderungen einer zunehmend digital werdenden Welt besser gerecht werden. Zudem ist er an diversen Hochschulen als Dozent tätig zu den Themen Content Strategie und Content Marketing tätig. Zu seinen Beratungskunden gehören z.B. die Deutsche Bahn, Nestlé, die HypoVereinsbank oder die Techniker Krankenkasse.
12:30 - 14:00

LUNCH

14:00 - 15:00
KASE STUDY

Impact of Video on Facebook

Jin Choi

Jin Choi

Director CPG, Retail, Entertainment
Facebook Germany GmbH
PANEL

Marketing the employer brand

DESIGN SPRINT

Join Olga Sculpin and the startup Twyla for a two-hour intensive sprint on ideation, creation and prototyping, the startup way.

Olga Scupin

Olga Scupin

Co-Founder & Managing Director
Fuxblau GmbH
KASE STUDY

Vivid UX Design – Staging an orchestra in digital space

WORKSHOP

At the beginning of a social media strategy, there is always the goal that needs to be set. But how can you align your social media goals with those of your company? And what are the relevant KPIs from Facebook, Twitter, Instagram & Co which have an impact on the goals set? In this workshop, you learn how to identify the relevant Social Insights, how to measure the success criteria and how to derive the necessary measures. You also learn how to use your content strategy and paid advertising to prove the value of your social media activities.
15:00 - 15:45

BREAK

15:45 - 16:30
PANEL

Millennial marketing for the everyday: Turning the everyday into startup gold

16:30 - 17:15
KEYNOTE

My mother was a freedom fighter

Aja Monet

Aja Monet

Spoken Word Poet, Educator, Human Rights Activist, NAACP Image Award Nominee
17:15

End of Day One

17:30

Kolour of Sound Afterparty

FRIDAY NOVEMBER 16

09:00 - 09:45

Registration

09:45 - 10:00

Welcome Remarks

10:00 - 11:30
KEYNOTE

Listening to colour

Neil Harbisson

Neil Harbisson

Artist and the First Human Cyborg
Cyborg Foundation
11:30 - 12:00

BREAK

12:00 - 12:30

Personality

KASE STUDY

How N26 used traditional media to market a digital product & won. #nobullshit

Kelley Franklin

Kelley Franklin

Senior Social Media Manager Global
N26 GmbH

Purpose

KASE STUDY

Affiliate Marketing 2.0 – The Lifetime Revenue Share

Hagen Wolf

Hagen Wolf

Team Lead Partnerships, Strategic Partnership Manager
Secret Escapes GmbH

Performance

KASE STUDY

Augmented Reality – the new consumer experience layer

Jasper Krog

Jasper Krog

Head of Global Content Marketing
Beiersdorf AG

Provenence

WORKSHOP

Going Viral 101

WORKSHOP

Are you working to drive high quality marketing leads through your funnel? If yes, then join this Workshop where we will explore LinkedIn’s lead generation capabilities:

  • Create ads that capture attention
  • Matched Audiences (Retargeting, Account-Based Marketing)
  • Convert seamlessly with pre-filled Lead Gen Forms
  • Measure the ROI of your campaigns
  • Grow your business by driving quality leads

David Risa

David Risa

Senior Client Solutions Manager
LinkedIn
Since 2012 David has been working for local and international digital marketing houses. He gained his first experiences within a small, dynamic Media Company from Munich, developed into a strategic role in between product and sales at Yahoo and moved on to LinkedIn, where he is consulting enterprise TECH clients on driving demand and leads on LinkedIn and within the B2B space.
12:30 - 13:00

Kommunikation wird immer komplexer. Immer mehr Content, immer mehr Formate, immer mehr Kanäle und immer mehr Koordinationsaufwand. In den Unternehmen gedeihen die Silos, und jedes Silos versucht sich mit Tools zu behelfen, den für sie notwendigen Content zu bewältigen. In seinem Vortrag zeigt Mirko Lange aktuelle Practices im Umgang mit Content-Management-Tools. Und er zeigt die ganze Bandbreite der Tools und wie man sie strategisch einordnen kann.
Mirko Lange

Mirko Lange

Gründer und Geschäftsführer
Scompler GmbH
KASE STUDY

Marketing needs the same kind of data and insights about the bottom of the funnel – when sales is engaging with prospects – as they have at the top of the funnel with digital marketing. As in digital marketing, it’s not about views, opens, or clicks, it’s about pipeline and revenue. Orhan will demonstrate how data gathered at the bottom of the funnel may affect the marketing strategy and your sales team performance, so that you company could Invest in the content that works.
Orhan Dayioglu

Orhan Dayioglu

Director Business Development DACH
Showpad
Orhan is a passionate marketer and sales transformation leader. He supports sales leaders to identify and scale sales excellence in their teams, create a better engagement with the customer and helps marketers achieve more impact with the content they produce. Having a 20-year experience with leading corporates such as Unilever, Vileda and ZEISS, he guides enterprise customers to align structures, processes and sales enablement technology to meet the customer of the future. Orhan has a bi-national Turkish-German background, is a father of two sons and holds a diploma in Mechanical Engineering.
KASE STUDY

As technology continues to change our lives, we risk focussing too much on technology itself, instead of its ultimate end goal: enhancing our human experience. The breakthrough brands and corporations of tomorrow will Think Human. They’ll put their audiences’ human needs, wants and values at the heart of everything they say and do.

We’ll discuss the benefits of adopting a Think Human mindset, the consequences of not doing so, and the key steps your business needs to take.

Rod Cartwright

Rod Cartwright

Executive Consultant and EMEA Regional Director
Text 100
Rod is the EMEA Regional Director and sits on the global executive leadership team. He specialises in reputation management, integrated marketing communications, issues & crisis management and stakeholder & influencer engagement. Rod has advised major corporations and brands including Nissan, P&G, Malaysia Airlines and IBM.
KASE STUDY

Analytics, Reports, KPIs – im dezentralen Marketing dreht sich heute alles um Messbarkeit. Doch es gibt da ein Problem: liegen die heißersehnten Zahlen vor, ist die Party längst vorbei. Wäre es nicht toll, schon im Vorfeld zu wissen, wie Kampagnen angenommen werden? Wir zeigen, wie das geht! Und zwar ganz ohne Zeitmaschine …
Benjamin Schuster

Benjamin Schuster

Projektleiter & Product Owner
BRANDAD Systems AG
Benjamin Schuster ist ein waschechter „agile native“ und Product Owner für das Marketing-Portal Brand Base. In dieser Funktion hat er die Entwicklung des neuen Marketingplaners konsequent nutzerzentriert vorangetrieben. Klar: Er weiß genau, dass es sich beim Marketing von Automobilern und Versicherern ein bisschen so verhält, wie mit Äpfeln und Birnen – trotzdem schafft er es immer wieder, deren völlig unterschiedliche Anforderungen unter einen Software-Hut zu bringen ...
WORKSHOP

Are you working to drive high quality marketing leads through your funnel? If yes, then join this Workshop where we will explore LinkedIn’s lead generation capabilities:

  • Create ads that capture attention
  • Matched Audiences (Retargeting, Account-Based Marketing)
  • Convert seamlessly with pre-filled Lead Gen Forms
  • Measure the ROI of your campaigns
  • Grow your business by driving quality leads

David Risa

David Risa

Senior Client Solutions Manager
LinkedIn
Since 2012 David has been working for local and international digital marketing houses. He gained his first experiences within a small, dynamic Media Company from Munich, developed into a strategic role in between product and sales at Yahoo and moved on to LinkedIn, where he is consulting enterprise TECH clients on driving demand and leads on LinkedIn and within the B2B space.
13:00 - 13:30
KASE STUDY

Digital transformation: The art of turning yesterday into the day-after-tomorrow

Bharat Madan

Bharat Madan

Global Head of Innovation & Business Partnership
Aperam
KASE STUDY

Where’s wally? Optimisation in banking

KASE STUDY

Smart devices… Are not that smart afterall

Burak Adali

Burak Adali

Entrepreneur-CPU
ingenious Smart Home
KASE STUDY

Der Praxiscase zeigt auf, wie ein international agierendes B2B-Unternehmen seine Kommunikation mit Mut zu mehr Empathie und Emotion auf eine neue Stufe heben kann. PR, Marketing, HR und Sales – in einem gemeinsamen Newsroom entsteht präzise orchestriertes Content Marketing und schafft ein nachhaltiges Markenerlebnis.
Klaus Cloppenburg

Klaus Cloppenburg

Geschäftsführer
interactive tools GmbH
Mit mehr als 20 Jahren Erfahrung ist Klaus Cloppenburg einer der führenden Experten in der Strategieentwicklung und der Kreation digitaler Medien. Als Geschäftsführer der interactive tools GmbH berät er seit 2001 Kunden in Fragen der digitalen Strategieentwicklung und Markenführung.
interactive tools ist eine inhabergeführte Digitalagentur mit Sitz in Berlin und München. Seit 20 Jahren entwickeln wir mit rund 80 Mitarbeitern digitale Medien mit Fokus auf Usability und nutzerzentrierte Gestaltung. Wir unterstützen und begleiten namhafte Kunden aus dem B2B-, dem Finance- und dem Consumer-Bereich bei der digitalen Transformation – von der Strategie über die Kreation bis hin zur technischen Umsetzung.
13:30 - 14:30

LUNCH

14:30 - 15:00
KASE STUDY

B2B marketing is changing faster than most marketers can grasp and act on. In this session from LinkedIn, you’ll learn about key emerging marketing trends and find out how B2B advertisers can capitalize on these new opportunities. The presentation aims to challenge you to question conventional marketing wisdom and rethink how to build brand and generate revenue through advertising.
Fredrik Borestrom

Fredrik Borestrom

Interim Head of LinkedIn Marketing Solutions, DACH | President of the International Advertising Association, UK Chapter
LinkedIn
Fredrik leads LinkedIn’s advertising business in Germany, Austria and Switzerland and together with his team in Munich, we empower businesses to reach, engage and convert their professional audience at scale.

As President for the International Advertising Association (IAA) UK chapter, Fredrik Borestrom directs the organisation in its aims to protect freedom of commercial speech, advance advertising in a responsible way, and support consumer choice and education in the industry.

Borestrom boasts almost 16 years of business development and leadership experience, having held senior roles at companies such as Euronews, Eurosport, and Phunware Inc. Notably, he had a key management role in establishing, growing and ultimately selling mobile advertising start-up, Odyssey Mobile Marketing Ltd to Phunware Inc. in December of 2014.
KASE STUDY

“Half the money I spent on advertising is wasted. The trouble is, I don’t know which half.” Henry Ford
Torben Gefken

Torben Gefken

Business Director Mobility & Tourism
fischerAppelt AG
Torben Gefken is leading the mobility & tourism unit of fischerAppelt. Having worked in advertising, corporate publishing and PR before, his main focus lays on integrated communication campaigns.
KASE STUDY

eSports as a Platform

Christian Bayley

Christian Bayley

Senior Brand Manager
Riot Games
WORKSHOP

Maschinen mit Ideen?! Überlegungen zur Kreativität künstlicher Intelligenz

Prof. Dr. Andrea Kindermann

Prof. Dr. Andrea Kindermann

Professorin für Corporate Digital Transformation & Organisation
Quadriga Hochschule Berlin
Andrea Kindermann berät seit mehr als 15 Jahren Unternehmen bei der Bewertung und Adoption von Marketing-Innovationen und hat als Beraterin bzw. in der internen Unternehmensentwicklung unter anderem für Proximity Consulting, Jung von Matt und Villeroy & Boch gearbeitet. Sie ist als selbstständige Beraterin für Marketing und Digitale Transformation tätig und gehört zum Netzwerk Das 18te Kamel & Komplizen – Sozietät für Digitale & Soziale Transformation (www.18teskamel.de). Außerdem lehrt und forscht sie als Professorin für Digitale Transformation an der Quadriga Hochschule in Berlin mit dem Schwerpunkt Digitale Transformation etablierter Unternehmen.
WORKSHOP

Instagram Story School

Daniel Kramer

Daniel Kramer

Client Solutions Manager, eCommerce & Sports
Instagram
15:00 - 15:30
KASE STUDY

B2B marketing is changing faster than most marketers can grasp and act on. In this session from LinkedIn, you’ll learn about key emerging marketing trends and find out how B2B advertisers can capitalize on these new opportunities. The presentation aims to challenge you to question conventional marketing wisdom and rethink how to build brand and generate revenue through advertising.
Fredrik Borestrom

Fredrik Borestrom

Interim Head of LinkedIn Marketing Solutions, DACH | President of the International Advertising Association, UK Chapter
LinkedIn
Fredrik leads LinkedIn’s advertising business in Germany, Austria and Switzerland and together with his team in Munich, we empower businesses to reach, engage and convert their professional audience at scale.

As President for the International Advertising Association (IAA) UK chapter, Fredrik Borestrom directs the organisation in its aims to protect freedom of commercial speech, advance advertising in a responsible way, and support consumer choice and education in the industry.

Borestrom boasts almost 16 years of business development and leadership experience, having held senior roles at companies such as Euronews, Eurosport, and Phunware Inc. Notably, he had a key management role in establishing, growing and ultimately selling mobile advertising start-up, Odyssey Mobile Marketing Ltd to Phunware Inc. in December of 2014.
KASE STUDY

Data analytics for marketing: new opportunities for the strategic role of the marketing function

Dr. Markus Czanta

Dr. Markus Czanta

Director Digital Transformation | Digitalization, Display Solutions Business Unit
Merck KGaA
KASE STUDY

eSports as a Platform

Christian Bayley

Christian Bayley

Senior Brand Manager
Riot Games
WORKSHOP

Maschinen mit Ideen?! Überlegungen zur Kreativität künstlicher Intelligenz

Prof. Dr. Andrea Kindermann

Prof. Dr. Andrea Kindermann

Professorin für Corporate Digital Transformation & Organisation
Quadriga Hochschule Berlin
Andrea Kindermann berät seit mehr als 15 Jahren Unternehmen bei der Bewertung und Adoption von Marketing-Innovationen und hat als Beraterin bzw. in der internen Unternehmensentwicklung unter anderem für Proximity Consulting, Jung von Matt und Villeroy & Boch gearbeitet. Sie ist als selbstständige Beraterin für Marketing und Digitale Transformation tätig und gehört zum Netzwerk Das 18te Kamel & Komplizen – Sozietät für Digitale & Soziale Transformation (www.18teskamel.de). Außerdem lehrt und forscht sie als Professorin für Digitale Transformation an der Quadriga Hochschule in Berlin mit dem Schwerpunkt Digitale Transformation etablierter Unternehmen.
WORKSHOP

Instagram Story School

Daniel Kramer

Daniel Kramer

Client Solutions Manager, eCommerce & Sports
Instagram
15:30 - 15:45

Room change

15:45 - 16:30
KLOSING SESSION

Generation Z and the future for brands

16:30

End of Kongress